Tu zaczyna się eksport
PAIH Forum Biznesu to inicjatywa, która zrzesza małe i średnie przedsiębiorstwa oraz partnerów biznesowych, takich jak przedstawiciele regionów i instytucji rozwoju. To miejsce, gdzie przedsiębiorcy mogą się spotkać, wymieniać pomysłami i rozwiązaniami oraz zdobywać wiedzę, zwłaszcza ci, którzy planują lub już prowadzą swoją działalność za granicą. To wyjątkowa szansa na osobiste rozmowy z ekspertami reprezentującymi ponad 70 rynków zagranicznych, zdobycie praktycznych umiejętności i nawiązanie wartościowych kontaktów biznesowych.
Tegoroczna edycja odbyła się 4 i 5 października na Stadionie Narodowym. Wśród 6000 uczestników znaleźli się również przedstawiciele IT Factory. Zapraszamy do przeglądu naszej relacji z eventu nad Wisłą.
Otwórz się na świat
Program wydarzenia obejmował szeroki zakres działalności biznesowej. Mogliśmy znaleźć panele omawiające różne branże – od rolnictwa po informatykę. Spotkania z ekspertami dotyczyły strategii rozwoju, brandingu, eksportu i nawiązywania międzynarodowych relacji biznesowych.
Szczególnie ciekawe okazały się spotkania poświęcone różnym regionom świata – rynkom w Afryce (Maroko, Nigeria, Egipt) czy Azji (Chiny, Indie). Były one doskonałą okazją do poznania przedstawicieli biznesowych doświadczonych w inwestycjach zagranicznych i czerpania z ich doświadczenia.
IT w perspektywie międzynarodowej
Sektor usług IT jest coraz bardziej konkurencyjny. W związku z tym polskie firmy muszą jeszcze bardziej niż dotychczas stawiać na innowacje, aby utrzymać swoją pozycję na międzynarodowych rynkach. Wzrost kosztów zatrudnienia programistów w Polsce, wpływ pandemii, trudności związane z konfliktem na Ukrainie, zwolnienia w sektorze prywatnym i zwiększająca się konkurencja w obszarze outsourcingu to tylko niektóre z wyzwań, przed jakimi staje branża IT w Polsce.
Nie oznacza to bynajmniej, że powinniśmy zamykać się na klientów i parterów spoza kraju. Nasi specjaliści są bardzo pożądani przez zagraniczne firmy. Polscy eksperci uważani są dobrze wykształconych, kreatywnych i profesjonalnych pracowników. Cieszymy się dobrą renomą również jako parterzy biznesowi. Polska postrzegana jest przez wielu za hub Europy Środkowo-Wschodniej.
Co zatem powstrzymuje polski biznes przed ekspansją? Wśród powodów tego zjawiska wymieniono między innymi: nadmierne skupienie na operacyjności, niewystarczający branding osobisty i działanie bez strategii.
Odpowiedzią na ten impas może być zrzeszenie polskich przedsiębiorców i wzajemna edukacja. W końcu czy nie łatwiej jest działać razem? Wydarzenia takiej jak Forum Biznesu PAIH są do tego doskonałą okazją.