Poszerzamy horyzonty
International Broadcasting Convention, znane jako IBC to prestiżowe wydarzenie z zakresu mediów i technologii, które przyciąga uwagę profesjonalistów z całego świata.
Tegoroczna edycja zgromadziła 43 065 uczestników z 170 krajów. Odbyła się w RAI Amsterdam w dniach 15-18 września. W imprezie wzięło udział ponad 1 250 wystawców, a liczba uczestników wzrosła o 16%. Wśród nich nie mogło zabraknąć reprezentacji IT Factory.
Nauka, dyskusje i współpraca
Program IBC2023 skupiał się na trzech głównych filarach: Transformative tech, Shifting business models oraz People and purpose. Miał na celu eksplorację najnowszych trendów, szukanie szans i rozwiązywanie kluczowych problemów w mediach i branży rozrywkowej. Wspierał także misję M&E polegającą na promowaniu bardziej zrównoważonych i inkluzywnych praktyk biznesowych w branży.
Każdy z trzech bloków tematycznych opierał się na nauce – wykładach i pokazach, dyskusjach – debatach i panelach, oraz na współpracy – zorganizowanych spotkaniach networkingowych i rozmowach w kuluarach. Konferencja była doskonałą okazją do promocji własnych rozwiązań i poszukiwania partnerów z całego świata.
Rewolucyjne technologie
Innowacyjne narzędzia takie jak AI, cloud czy 5G generują nowe trendy w tworzeniu i dystrybucji mediów. Przyczyniają się do znacznego przekształcenia przemysłu rozrywkowego, w tym telewizji. Dzięki nim treści stają się bardziej dostosowane do preferencji widzów, produkcje są coraz bardziej efektywne i interaktywne, a dostęp do nich jest prostszy niż kiedykolwiek wcześniej. Przyjrzyjmy się kilku przykładom prezentowanym na IBC.
Platformy streamingowe wykorzystują AI do analizy zachowań oglądających, co pozwala na dostarczanie spersonalizowanych rekomendacji. Sztuczna inteligencja umożliwia również automatyczny montaż i ulepszanie materiału w postprodukcji. To pozwala na obniżenie kosztów produkcji i skrócenie czasu realizacji projektów, jednocześnie podnosząc jakość wizualną i dźwiękową. Rozwiązania chmurowe odgrywają kluczową rolę w przechowywaniu i udostępnianiu ogromnych ilości treści w czasie rzeczywistym. Dzięki nim możliwa jest łatwiejsza dystrybucja treści na różne platformy, co pozwala docierać do szerszej publiczności.
Ten dynamiczny rozwój technologiczny zapewnia przemysłowi rozrywkowemu nieustający napęd do tworzenia innowacji i dostarczania nowych i ekscytujących doświadczeń widzom na całym świecie.
Mimo że nowe technologie przynoszą wiele korzyści przemysłowi rozrywkowemu, istnieją również pewne zagrożenia, które warto poddać wspólnej refleksji.
Ideas are the most treasured currency in this day and age, thus any tool that you can use to help ypu ideate is extremely valuable.
Mykhailo Khyzhniak (Sweet.TV, CEO)
Zmiana modeli biznesowych
Wyżej opisane innowacje sprawiają, że firmy działające w branży rozrywkowej wymagają przekształceń na poziomie modeli biznesowych. Jedynym z przykładów może być fakt, że przemysł rozrywkowy coraz bardziej polega na rozwiązaniach chmurowych, co sprawia, że firmy mogą stać się zależne od dostawców usług chmurowych. Awarie lub problemy techniczne u dostawcy mogą wpłynąć na dostępność treści i usług. Tworząc strategię biznesową na następne lata musimy przewidywać i tworzyć procedury, które zapobiegną podobnym tragediom. Wydarzenia takie jak IBC są doskonałą okazją na wymianę doświadczeń i otrzymanie wsparcia w dostosowaniu swojego modelu biznesowego do zmieniającej się ponowoczesności.
Najważniejszy jest cel
Postępująca cyfryzacja nie powinna odwracać naszej uwagi od człowieka i jego potrzeb. Podczas tegorocznej edycji IBC szczególnie ważne były wykłady i panele poświęcone etyce i inkluzywności. To od nas zależy czy nowe techologie, takie jak AI, będą służyć i wzmacniać społeczeństwo, czy przyniosą mu szkody.
Wydarzenia międzynarodowe są okazją do wyjrzenia poza granice Świata Zachodu i poznanie perspektywy osób z innych części globu. Warto pamiętać, że podczas gdy my rozmawiamy o sieci 5G, 4 miliony osób w Australii wciąż nie ma do internetu.
Soumya Sriraman podczas Changenaker session powiedziała, że włączenie ludzi, klientów w proces rozwoju biznesu jest kluczowy.
I've had so many meetings with technologists or publishers at IBC where we talk about the needs of the publisher, but at Amazon we always talked about putting the customer at the centre of everything, because that's where everything begins.
Soumya Sriraman, President of Streaming, Qurate Retail Group